Bølge 2 af obligatorisk digital selvbetjening drøftes med leverandører

Den 18. februar skyder KL og KOMBIT en omfattende dialog med nuværende og potentielle leverandører af digitale selvbetjeningsløsninger i gang.

Den 18. februar skyder KL og KOMBIT en omfattende dialog med nuværende og potentielle leverandører af digitale selvbetjeningsløsninger i gang i regi af EDS-programmet (Effektiv digital selvbetjening). Det sker for at klæde leverandørerne bedst muligt på til at udvikle endnu bedre selvbetjeningsløsninger på de opgaveområder, der er omfattet af anden bølge af obligatorisk digital selvbetjening.

Leverandørmøde

KOMBIT og KL holder møde med alle interesserede leverandører. Både dem, der allerede har kommunale kunder og selvbetjeningsløsninger og dem der ønsker at få det. På møderne gennemgår programmet Effektiv digital selvbetjening de ting, man har fundet ud af om det enkelte område – fx hvordan processen før og efter borgerens ansøgning skal tænkes ind i, og hvordan en selvbetjeningsløsning bliver mest hensigtsmæssig på de enkelte områder. Samt hvordan der i alle løsninger skal arbejdes mere med, hvordan borgerne får overblik og kontrol over egen situation – i dette tilfælde i ansøgningsprocessen.
 

Materiale klar i marts

Materialet der beskriver de såkaldte to be-scenarier for områderne i Bølge 2 offentliggøres på kl.dk og kombit.dk medio marts 2013. Her vil man kunne se, hvordan service til borgeren kan tilrettelægges bedst muligt, og hvordan undersøgelsen af områderne har givet mange generelle pointer ift. at gøre de digitale løsninger og borgerens serviceoplevelse bedre.